
Хочеться зауважити, що національно-патріотичне виховання у спеціальних закладах освіти реалізується не окремо, а цілісно з поєднанням інших напрямків виховної роботи, таких як: моральне, естетичне, сімейне, екологічне тощо. Патріотичне виховання неможливе реалізувати без взаємин дитини з дорослими й однолітками. У цьому проявляється закономірність виховного процесу, підґрунтя якого становить формування особистості в колективі та через колектив. Підкорення особистих інтересів суспільним, товариська співпраця, готовність зрозуміти й допомогти – важливі передумови формування 1 0 патріотичної свідомості [2]. Справжній патріотизм передбачає єдність базових цінностей і орієнтацій спільноти, зрозумілість та визначеність колективної цілі [2]. Значного корекційного значення набувають для дітей участь у загальношкільних справах – прибиранні й озеленінні території, вітанні ветеранів, охороні порядку, що зближує їх з освітнім закладом, рідним містом, країною [1]. Велику роль у патріотичному вихованні учнів з ІП в умовах спеціального закладу відіграє колективна участь у тематичних виховних заходах та святах: Дні Соборності України, Дні Державного Герба, Дні пам’яті та примирення, Дні перемоги над нацизмом, День миру, День захисника та захисниць тощо. Актуальними залишаються рольові й рухливі ігри з використанням національно-патріотичної атрибутики (національна символіка, костюми, страви тощо).
Отже, національно-патріотичне виховання відіграє визначну роль у становленні дитини, як громадянина держави. Для повноцінної реалізації його потенціалу для дітей з ІП потрібно удосконалювати вже існуючу систему корекційних засобів новими формами та методами роботи. Подальшу перспективу вбачаємо у розробці діагностичного анкетування з метою виявлення та встановлення рівня усвідомленості національного-патріотичного спрямування молодших школярів, які мають інтелектуальні порушення.
Немає коментарів:
Дописати коментар